Subject: Re: Kuidas kasutada isikutuvastust äpi kaudu
From: "Kairit Ladvig" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>
Date: Mon, 9 Jun 2025 15:30:35 +0300

Tere!

Täname Teid, et pöördusite meie poole antud teemal.

Tõepoolest,  juulikuus luuakse Eesti äppi võimalus esitada isikut tõendavaid 
dokumente. Raamatukogudes saab ka edaspidi isiku tuvastamiseks kasutada 
vöötkoodi, mis on mobiilirakenduses dokumendil olemas samamoodi nagu 
füüsilisel dokumendil. Seega, ka seda on võimalik vöötkoodilugeriga lugeda.

Lühidalt näeks see välja nii:

1.	Inimene avab oma Eesti äpi ja logib sinna sisse
2.	Inimene näitab äpist triipkoodi, mida raamatukogupidaja skaneerib 
samamoodi nagu muidu ID-kaardi koodi

Teine võimalus isiku tuvastamiseks Eesti äpiga on äpis oleva QR-koodi kaudu:

1.	Inimene logib Eesti äppi sisse mobiil-ID või Smart-ID abil ja avab 
QR-koodi, mis kehtib 3 minutit
2.	Teenuseosutaja (nt raamatukogupidaja) avab oma Eesti äpi ja logib sinna 
sisse
3.	Teenuseosutaja kontrollip Eesti äpis avanenud kaamera abil kasutaja 
telefonis kuvatud QR-koodi ja näeb oma ekraanil inimese andmeid

Juulist kasutusele tulev Eesti äpis isiku tõendamise võimalus on 
vabatahtlik – see ei ole teenuseosutajatele ega inimestele kohustuslik. Aga 
see on mugav alternatiiv argitoimetuste tegemiseks.

Sellel nädalal saadame erinevatele erialaliitudele ka vastava infokirja, kus 
on kogu informatsioon detailselt kirjas.

Kui teil tekib veel küsimusi, siis andke julgelt meile märku.

Parimate soovidega

-- 

Kairit Ladvig

Riikliku mobiilirakenduse tootejuht

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigi Infosüsteemi Amet

Pärnu mnt 139A Tallinn 15169

Saatja: Annika Hramov <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 6. juuni 2025 11:41
Adressaat: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>
Teema: Kuidas kasutada isikutuvastust äpi kaudu

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Tere,

raamatukogu tuvastab oma lugejaid laenutusprotsessis füüsilise ID-kaardi 
abil, ID-kaart on kasutusel ka lugejapileti funktsionaalsuses. Me 
füüsiliselt kontrollime Id-kaardi abil inimese identiteeti ja laenutajakonto 
olemasolu või siis skaneerime isikukoodi kasutades id-kaardil olevat 
vöötkoodi oma laenutusprogrammi otsingusse.
Nüüd, kui isikutuvastuse võimalus luuakse juulikuust läbi äppi, siis mida 
see meile tähendab, mis on need lahendused, kuidas meie oma 
teeninduslettides, mida on ühes majas 8 erinevat, saaksime sellist 
tuvastamisviisi kasutada?

Kas teenusepakkujatele tekib siis oma Eesti.ee äpi ligipääs või tehnikavõõra 
inimesena, kuidas seda võimalust peaks looma?

Tervitades,

Annika Hramov

Teenindusjuht
Tel 5382 6336
Tartu Linnaraamatukogu